Dee Daa Dee Doo Doo

*ignore the meaning-less title*

Tomorrow, skolah. Hu.. malas btol lah! Ni yang x best cuti lama2 sket dari biasa nih. Pastu dah xder smangat nk gi sekolah pasal asek nak cuti je. Thank God sumer benda2 ntok sok dah siap. Sok maybe first two periods after assembly tu burn kot. Pasal ada Majlis Penyerahan Watikah Perlantikan ntok prefects, librarians and class monitors and assistant class monitors. Hmm.. X masuk lagi Year 5. Year 5 la class yang paling byk aku miss. Ada program tu, program ni. Kalo xder program, public holiday la pulak. Thank God la my Year 5 babies tu bijak2 jugaklah semuanya.. Hehe. Senang sket nk catch-up.

Nways, ari ni aku jadi supir (driver) for my sis and her babies. Beli tu lah, beli ni lah. I just stayed in the car, dgr Hitz.fm. Malas nk kuar. Plus, at that time, I still haven’t showered. Haha. Muka masam+busuk lagi. Ada satu bnda lawak. Punya lah lama gila aku x round2 kat Sg.Besar tu (I can’t remember that last time I went there), aku tersalah masuk jalan. Aku tak pasan lak ada sign No Entry. Last I checked (tah tahun bila) that street wasn’t one way. So, mana la aku tau. Haha. Yang bestnya, ada satu keta bertembung ngan aku, aku bleh buat dunno ja. Seb baik dia x hon. Kalau x, memang malu! And nasib baik, that was the only car yang bertembung ngan aku. That street wasn’t really busy, so, xda la malu sangat. Haha.

Yesterday, aku gi jumpa my favourite tailor kat pekan. Haha. Gi tempah 2 baju kebaya, and 1 baju kurung moden. Ni pakai kain2 yang aku dok beli time ada akak kain datang jual kat umah tu. Ada lagi 2 kain x buat lgi. Baju kurung yang kain kaler merah tu, aku soh neighbour aku ja buatkan. Baju kurung moden kaler biru tu, nk kena tgu beli kain chifon tu dulu ah. Auntie kata siap the end of April. Lambat gile! But xpa la.. Aku mang suka hasil kerja auntie tu. So, berbaloi tgu. Hehe. FYI, time annual dinner yang b4 gi overseas tu, yang aku menang Best Dress tu, that auntie lah yang jahitkan. Hahahhaa. Tempah khas gitu.. X sia-sia!

This was the winning dress! Haha. Ni time nk gie dinner nih. Sume org tgkp gmbar dress masing2.. Eish.. Apesal la time ni x pose btol2.. Slouch, pastu cam malu2.. Hape tah!

Nways, aku tgk kat Facebook, ramai btol mmber2 yang nk kawen dah taon ni. Musim kawan-kawan kawen. X sabar pulak aku ni nak kawen! Aku ada bace kat blog sapa tah, dia citer psl kawan die yang mcm jenis2 gila2, nk have fun, x suka bab jiwang2 la, tomboi sket kot.. Something like that lah. But now dh nk kawen pon mmber dia tu. Dia ni mcm terkjot jugak la sbb dia tgk kawan dia ni bukan jenis yang nk kawen awal. But you know, real love can really change us kan.. Aku rasa, aku pon mcm kawan dia tu gak. Dulu aku slalu ckp x nk kawen awal, paling awal pon 27 la.. But now ni bru 24, aku dh nk cepat2 setel down. Nk cepat2 ade babies. Haha. Which speaking of, I want 3 children. 2 boys, and 1 girl. Haha. Owh yeah, aku nk kembar gak. So, 2 kali je deliver baby. Haha. Padehal dlm family xder gene kembar pon. Tatau la kalo Mr.Gonzales ada. Hahaha. Nways, back to the main story here, I just wanna congratulate those friends of mine who are gettin married this year. Hope you guys have great days ahead with your loved ones. Semoga dipanjangkan jodoh dengan yang tersayang hingga ke akhir hayat…  Amin!
🙂

Okay lah… Nk smyang, pastu nk call my syg. Dia bru balik urut badan dia. And dia ckp ada bnde best nk cerita!

Babai!

2 thoughts on “Dee Daa Dee Doo Doo

  1. mr gonzales says:

    nice la entry for tis time..sume yg u tulis u already mentioned to me ari ni..hehe..yes, i got sumtin to tell u..hihi..nway, pic cat ni same mcm my new kitten, chemeh..haha..seriously, but unfortunately, mate sbelah tu takde (bute)..huhu

    love u!!!

Leave a Reply

